
برند خودروساز رنو پس از مدت های انتقادهای جدی کارشناسان از طراحی مدل های جدیدش، به تازگی خودورو شاسی بلند کوپه رفائل را رونمایی کرده که از نظر بسیاری از منتقدان ماشین خودرو تحسین برانگیزی است.
انتشار تصاویر این خود در شبانه روز گذشته بسیار مورد استقبال کاربران شبکه های اجتماعی هم قرار گرفته و تصاویر رافائل به گستردگی در میان صفحات مختل در حال نشر و بازنشر است.
این خودرو که قرار است 10 ماه دیگر وارد بازار شود، به عنوان گران ترین و الکچری ترین نوع خودرو رنو شناخته می شود و البته تولید نسبتا محدودی هم خواهد داشت و تا سال سدوم به صورت سفارشی تولید خواهد شد.
مشخصات خاص خودرو رافائل
شرکت خودروسازی رنو نام این خودرو را از یک شرکت هوایی گرفته که در سالهای دهه 1930 با رنو همکاری می کرده است تا قدر وفاداری خود را در مقابل دیگر رقبایش بیشتر نشان بدهد. این شاسیبلند جدید در نمایشگاه پاریس رونمایی شده است.
موتور رافائل
موتور رافائل گران ترین و البته قوی ترین خودرو رنو است. این خودرو مجهز به یک موتور هیبرید-الکتریکی ۳۰۰ اسب بخاری است که در نوع خود منحصربفرد است. قوای محرکه رافال هیبرید است و یک موتور سه سیلندر بنزینی و دو موتور الکتریکی دارد که ۲۰۰ اسب بخار نیرو تولید میکند. مصرف سوخت ماشین ۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. رنو وعده داده که در آینده یک مدل هیبرید-الکتریکی ۳۰۰ اسب بخاری هم از رافال تولید خواهد کرد. پیشبینی شده که این مدل بتواند با نیروی الکتریکی بین ۵۰ تا ۶۵ کیلومتر حرکت کند.

طراحی رافائل
ظاهر رافال براساس الگوی تازهای طراحی شده که به مرور در مدلهای آینده رنو استفاده خواهد شد. جلوپنجره، چراغهای باریک و لامپهای الئیدی روی سپر که همیشه روشن است از مشخصههای بارز این الگوی جدید است.
خودروساز فرانسوی به تازگی دو شاسیبلند اسپاس و آسترال را به بازار عرضه کرده و رافال سومین شاسیبلندی است که در یک سال گذشته به محصولاتش اضافه میکند. هر سه شاسیبلند روی یک پلتفرم ساخته میشوند و رنو میگوید این سه ماشین از نظر فنی تا ۷۵ درصد مشترکند.
فرمان، دهنده و چرخها
رنو شاسیبلند جدیدش را به مجموعهای از فنآوریهای جدید و لوکس مجهز کرده است. با چرخاندن فرمان جهت چرخهای عقب تغییر میکند و سقف شیشهای بزرگ ماشین با فشار یک دکمه مات میشود.
مدلهای لوکس رنو در بازار موفق نیستند. پیش از رافال، لوکسترین مدل رنو یک سدان به نام تالیسمان بود که سال گذشته به دلیل فروش کم تولیدش متوقف شد. لوکا دی مئو، مدیر رنو میگوید رافال به خاطر شاسیبلند بودن شانس خوبی برای موفقیت دارد.