مدیرعامل ایرانی اوبر خودش هم راننده اوبر شد

هیچ وقت فکر میکردید که مدیر عامل یک شرکت عظیم حمل و نقلی خودش راننده شود؟ مثلا فکر میکنید هیچ وقت مدیر عامل اسنپ یا تپسی یا … خودش راننده شود؟
اما این اتفاق افاده است. نه در یک شرکت کوچک. بلکه در یک شرکت بزرگ بینالمللی.
دارا خسروشاهی پس از پنج سال اداره اوبر، در ماه سپتامبر خودش پشت فرمان نشست تا چگونگی تعامل رانندگان، مسافران و استفاده از اپلیکشن اوبر را از نزدیک ببیند و تجربه کند.
مدیر اجرایی اوبر با استفاده از نام مستعار و ماشین تسلا خاکستری که دست دوم خریده بود، دهها سفر بهعنوان یک راننده اجارهای انجام داد و مسافران را به اطراف تپههای سانفرانسیسکو برد.وقتی خسروشاهی به عنوان راننده بعضی درخواستهای سفر را رد کرد، اپلیکیشن تنبیهش کرد و دیگر مقصدهای سفر را به او نشان نداد. این تجربه به قدری ناامید کننده بود که او از تیمش خواست تا جدول زمانی را برای همه رانندگان آمریکایی تسریع کند تا بدون هیچ محدودیتی، مقاصد را از قبل ببینند.خسروشاهی در مصاحبه با والاستریت ژورنال گفته که فکر میکند این صنعت تا حدودی حضور رانندگان را بدیهی فرض کرده است. اما کمبود نیروی کار در دوران بعد از کرونا باعث شده تا در این سیاستها تجدیدنظر شود و به تجربه رانندگان هم اهمیت بیشتری داده شود. تعامل با مسافران نیز به خسروشاهی نشان داد که کار برای رانندگان چقدر میتواند سخت باشد. مانند زمانی که راکبان خودرو در مورد مشکلات شخصی و اسرار شرکت با بلندگو صحبت میکردند، گویی هیچ کس دیگری در آنجا حضور ندارد.خسروشاهی گفت که بیشتر مسافران او را نشناختند و مجموعاً به او امتیاز پنج ستاره دادهاند. او میگوید شبهای قبل از رانندگی عصبی میشد، زیرا نگران این بود که رتبهاش روز بعد پایین بیاید.
دم مسئولین ایرانی گرم .
طرف بدون تجربه و فقط به دلیل نسبت نسبی و سببی میشه مدیر …بعد دیگه خدا را هم بنده نیست.
کافیه یکی دکتر صداش نکنه ….
یا ارباب رجوع بیخود میکنه کلا یک مدیر و یا مسئول را بخواهد ببیند .
از نظر شایستگی هم این مسئوله کلا باعث قهوه ای شدن سازمان میشه